skip to Main Content

Verkoop

Kan ik als consument de showroom ook bezoeken?

Absoluut. In de showroom in Twijzel snuift u echt de Pilat sfeer op. U kunt in principe de gehele collectie bekijken en deskundig advies krijgen.

Komt u specifiek voor een model, dan adviseren wij u eerst even te informeren.

Leveren jullie ook maatwerk?

Het team van vakmensen van Pilat&Pilat denkt graag met u mee over de mooiste oplossing voor uw interieurwensen. Met variaties op collectiemodellen of andere interieuroplossingen, goed bedacht en met aandacht uitgevoerd, laten we zien waar we goed in zijn.

Waar kan ik Pilat&Pilat meubelen bekijken?

U kunt op de website onder verkooppunten uw dichtstbijzijnde verkooppunt vinden. Daarnaast hebben wij een showroom in Friesland, Twijzel waar u het grootste deel van de collectie kunt bekijken.

Wat is de levertijd van een Pilat&Pilat meubel?

Wij streven er naar om uw Pilat&Pilat meubel binnen 8 tot 12 weken bij uw dealer af te leveren.

Kan ik als consument rechtstreeks bij Pilat&Pilat bestellen?

De verkoop van de Pilat&Pilat meubelen gaat via onze verkooppunten, deze geselecteerde dealers zijn te vinden op de site bij: verkooppunten
Mocht u na een bezoek aan de showroom in Twijzel uw bestelling willen achterlaten, dan sturen wij deze door naar een dealer bij u in de buurt.

Onderhoud

Hoe vaak moet ik mijn meubel in de olie zetten?

Pas aangekochte Pilat&Pilat meubelen die met olie afgewerkt zijn hebben een uithardingperiode nodig van 8 tot 10 weken. Gedurende deze periode vormt zich een beschermend laagje over het hout. Wij adviseren u in deze periode het meubel niet intensief te gebruiken. Bescherm uw meubel tegen vocht en hete voorwerpen.

Door het gebruik van het meubel kan het hout vaal worden. U kunt uw meubel dan ‘opfrissen’ met de bijgeleverde onderhoudsolie (naturel of witgepigmenteerd). Deze onderhoudsolie herstelt de oorspronkelijke olielaag en geeft een zijdeachtig, soepel, vuil- en waterafstotend laagje.

  • eet- en salontafels: 1 x per 3 tot 4 maanden
  • dressoirs en kasten: 2 x per jaar
    bij onderhoudsadvies onderaan op de website vindt u een uitgebreidere uitleg

Hoe vaak moet ik mijn tafel zepen?

De zeep frequentie hangt af van het gebruik van de tafel. Het zepen dient u te herhalen, afhankelijk van het gebruik en vuil worden.
Heeft u een druk gezin en wordt de tafel vaak vuil dan mag u de tafel gerust elke week zepen.

  • eet- en salontafels: 1 x per 1 tot 4 weken
  • dressoirs en kasten: 1 x per 1 tot 3 maanden
    bij onderhoudsadvies onderaan op de website vindt u een uitgebreidere uitleg

Hoe verwijder ik rode wijn en vetvlekken uit mijn gezeepte meubel ?

Probeer deze vlekken direct met een vochtige doek af te nemen. U mag daar ook wat verdunde zeep bij gebruiken. Hoe langer de vlekken intrekken, hoe moeilijker ze te verwijderen zijn. Oude vlekken verdwijnen uiteindelijk ook, maar dit kost wat meer tijd. Bij een sterk bevuilde tafel, na een feestje bijvoorbeeld, adviseren wij een extra zeep beurt.

Service

Er is iets niet in orde met mijn Pilat&Pilat meubel, waar kan ik terecht?

Het eerste aanspreekpunt is uw Pilat&Pilat dealer.

Kunnen wij ons Pilat&Pilat meubel opnieuw laten schuren en behandelen?

Dit is mogelijk, u kunt een mail sturen naar pilat@pilat.nl voor een offerte.

Welke luchtvochtigheid wordt geadviseerd ?

In de winter draait de verwarming op volle toeren. Het is dan wel aangenaam warm in huis, maar die verwarming droogt de lucht in je huis uit. Een té droog kamerklimaat is ongezond voor ons, onze huisdieren en planten maar ook voor een natuurproduct als hout is dit niet gunstig. Bij een langdurige periode van vrieskou of bij afwisseling van regen en vrieskou kan de relatieve luchtvochtigheid erg laag zijn. Een gezonde relatieve luchtvochtigheid bedraagt 50 á 60%. Nu is dit laag, soms amper 30%.
Een natuurproduct als hout kan krimpen en uitzetten. Bij een constante relatieve luchtvochtigheid van rond de 50% wordt dit tot een minimum beperkt. Zo voorkomt u scheurtjes in uw houten meubel.
Tips!

  • Hang waterbakjes aan de radiatoren
  • Zeep je meubel nu vaker, ook licht oliën mag vaker
  • Lucht je huis voldoende
  • Laat de deur van de badkamer na het douchen op een kier staan
    U kunt ook een hygrometer aanschaffen om de luchtvochtigheid constant te kunnen meten.
    Heeft u reeds scheurtjes ontdekt in uw houten meubel, volg bovenstaande tips op en wacht de periode van vrieskou rustig af. Meestal verdwijnen de scheurtjes vanzelf wanneer de luchtvochtigheid weer op peil is.

Mijn onderhoudsproduct is op, waar kan ik nieuwe krijgen?

Veel Pilat&Pilat dealers verkopen olie en zeep producten. Of ga naar woonaccessoires en kijk onderaan bij onderhoudsproducten en bestel direct online.

Hoe kan ik een (webshop)aankoop retourneren?

Bent u niet tevreden met uw aankoop*? U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst aan ons te retourneren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar Pilat&Pilat zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Wij verzoeken u uw retour aan te melden via pilat@pilat.nl onder vermelding van uw naam, adres en telefoonnummer en omschrijving van het product dat u wilt retourneren. Indien bekend ook graag de datum van aanschaf aan ons doorgeven. Vervolgens kunt u het product per post/pakketdienst aan ons retourneren. Zorg ervoor dat het product in de originele staat en verpakking aan Pilat&Pilat, Tsjerkebuorren 40, 9286 GC Twijzel geretourneerd wordt. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

*geldt alleen voor woonaccessoires aangekocht via de webshop.
Onderhoudsmiddelen kunnen wij niet retour nemen

Voor overige vragen kunt u contact opnemen via pilat@pilat.nl of bellen naar 0511 543981

Back To Top
This site is registered on wpml.org as a development site.